Kurs 4: Arbeid med aktivitetspliktaHvordan kan vi jobbe godt med aktivitetsplikta sammen gjennom skoleåret?Hvorfor er det ofte vanskelig å forebygge, oppdage, undersøke og rette opp mobbesituasjoner? Hvordan kan vi jobbe med dette på gode måter sammen? Og hvordan gjør vi det slik at de elevene som krenker andre får dekt sine behov på måter som ikke går ut over andre? Dette kurset varer i 1 time. Husk å skrive ut sosiogram for caset (PDF, 2 MB) og sjekkliste før valg av tiltak (PDF, 167 kB) slik at 2-3 kan samarbeide om et ark. Se filmen og følg instruksjoner: Om filmen Denne filmen er laga av Anne-Hilde Lystad er utdanna barnevernspedagog med master i kliniske hjelperelasjoner og jobber som prosjektleder for Livet&Sånn.Kristin Øksenvåg er utdanna lærer og jobber som mobbeombud i Møre og Romsdal.Selma Therese Lyng som har en PhD-grad i sosiologi og jobber som seniorforsker ved Arbeidsforskningsintuttet ved OsloMET. Hennes kjerneområder er arbeid-familie-tilpasninger og skoleforskning, med vekt på skolemiljø, mobbing og krenkelser og tverrprofesjonelt samarbeid i skolen. Hei! Kan du svare på 3 spørsmål etter å ha brukt kurset? Vis QR kode på storskjerm direkte etter kurset slik at hver kan scanne med egen mobil: Eller gå inn på denne lenka: https://forms.office.com/e/L2vCMhAG8B Lær mer om dette temaet: Nettressurs Rundskriv om skolemiljø Udir: Arbeid med aktivitetsplikten Udir: Hva er et trygt og godt skolemiljø? Udir: Elevmedvirkning i skolemiljøarbeidetUdir: Trygt og godt skolemiljøLæringsmiljøsenteret: Sosiometrisk kartlegging steg for steg Podkast Lærerrommet, 22.11.23: Hva er krenking av barn og elever? Kronikk Selma Therese Lyng, kronikk i Aftenposten Foreldre kan ikke utfordre «snitche-kulturen» alene Sist endra 14.08.2024 15.38