I skulen møter vi ofte elevar med psykosomatiske smerter. Vondt i magen, hovudet, ryggen, kvalme, svimmelheit og anna er diverre ein del av kvardagen for mange. Sjølv om ein lege ofte ikkje finn medisinske årsaker til desse smertene er dei akkurat like reelle og smertefulle for eleven som kjenner dei. Vi veit no at korleis vi har det, og det vi har opplevd og opplever, kan sette seg i kroppen og skape uhelse. Dette gjeld ved traume, men det gjeld også kvardagsleg ubehag som varer over tid. Som vi seier i filmen; når kroppen opplever at vi ikkje hører på dei beskjedane den gir, så seier den frå på andre måtar. Den forsøker å hindre oss frå å bli utsatt for skade, smerte og ubehag.
Korleis vi møter desse smertene hos barn er viktig. Det er ingen grunn til å tru at det å avvise at dei har vondt er lurt. For nokon vil det innimellom vere naudsynt med smertestillande tablettar, men det dumt om ein såleis dempar eit symptom utan å gjere noko med årsaken til at dei kjem. Kva er grunnen til at barnet har så mykje vondt? Det kan sjølvsagt handle om inneklima, sittestilling, mangel på fysisk aktivitet, feil kosthald eller liknande, og då må ein forsøke å gjere noko med dette. Men ofte handlar det om relasjonane barna har til dei rundt seg, stemningar, bråk og uro, at det ikkje opplevast trygt, at dei ikkje kjenner tilknytning til flokkane sine eller liknande. Kanskje er det enkelt-episodar som har skremt dei? Kanskje er det gjentekne «småting» over tid? Alle reagerer ikkje likt, det dei fleste tåler heilt fint, kan bli svært vanskeleg for nokon.
Snakk med barnet. Anerkjenn dei følelsane de klarer å fange opp. Forstå, lytt og bekreft. Og forsøk å finne ut korleis de gradvis kan gå fram for å trene på å få det greitt igjen der det er vanskeleg. Og spør barnet om det er greitt at dei andre elevane får vite at det er slik. Det gjer det ofte betre, og gir dei andre elevane moglegheit til å hjelpe.