Temaet denne timen er «Å vere ein god venn for andre, og for meg sjølv». Ungdomar er ofte svært opptatt av korleis dei kan vere ein god venn for andre, men mange er ikkje så gode på å vere ein god venn for seg sjølv. Difor fokuserer vi på begge deler denne timen. Samanlikn gjerne med det å sitte på flyet å få beskjed om å ta på si eiga luftmaske før ein hjelper andre. Skal vi klare å vere gode venner for andre over tid, må vi også ta vare på oss sjølv og vere snill og god med oss sjølv.
Det å ha venner som har det vondt kjennes vanskeleg for mange. Dei vil så gjerne vere til hjelp, men blir usikre på korleis dei kan få det til. I tidlegare undersøkingar vi har gjort er dette det temaet ungdom synes er aller viktigast av det dei har lært i Livet&Sånn: korleis dei kan vere ein god venn for nokon som har det vondt. I denne timen vert elevane også medvitne at vi har ulike ønsker for korleis vi ønsker å bli møtt når noko er vanskeleg. Det gir eit større repertoar å velje mellom, og opnar for at elevane kan spørre kvarandre korleis dei best kan hjelpe ved behov.
Det du skal ha med til denne timen er:
· Print ut dei 4 arka til øvinga fire hjørne. 4 hjørne a (PDF, 12 kB) 4 hjørne b (PDF, 12 kB) 4 hjørne c (PDF, 11 kB) 4 hjørne d (PDF, 12 kB)
· Eventuelt nokre blanke ark som elevar kan notere på.
· Instruksjonar til denne timen Instruksjonar for lærar - Venner 9. trinn NN (PDF, 236 kB) eller Instruksjoner for lærer - Venner 9. trinn BM (PDF, 257 kB)
Bruk gjerne leikar frå dette leikeheftet: io.kommune.no/tjenester/skole-og-utdanning/robust-ungdom/lekehefte/