Konfliktar og konflikthandtering Kompetansemål denne timen Eleven skal kunne reflektere over korleis ekstreme haldningar og ekstreme handlingar kan førebyggjast (samfunnsfag) reflektere over korleis identitet, sjølvbilete og eigne grenser blir utvikla og utfordra i ulike fellesskap, og presentere forslag til korleis ein kan handtere påverknad og uønskte hendingar (samfunnsfag) Eleven skal kunne bruke fagspråk og argumentere saklig i diskusjoner, samtaler, muntlige presentasjoner og skriftlige framstillinger om norskfaglige og tverrfaglige temaer (norsk) Eleven skal kunne identifisere og drøfte etiske problemstillinger knyttet til ulike former for kommunikasjon (KLRE) Til læraren Ungdomstida kan for mange bli ei tid med mykje konfliktar. Det å lausrive seg frå å vere avhengig av sine nære vaksne, er jo noko av det ungdommen skal, og for mange kan det føre til høg temperatur både heime og på skolen. Umoden frontallappfunksjon gjer at dei ikkje klarer å vurdere konsekvensane av ord og handling like godt som dei vil seinare. Og ungdomshjernen generelt kan vere lite god på å behalde roa og oversikta i vanskelege situasjonar. Difor kan det vere fint for ungdommane å lære litt om konfliktar og konflikthandtering. Det at dei har lært det, treng sjølvsagt ikkje å bety at dei klarer å bruke det etterpå – så påminning, hjelp og repetisjon kan også vere lurt. Ta med: Ein kopp med hank (og gjerne skrift/mønster/bilete på) Konflikttreet (PDF, 76 kB) gjerne i A3 format – eitt til kvar gruppe på 3-6 personar Instruksjonar til denne timen Konflikter og konfliktøysing - til utskrift (PDF, 673 kB) 1. Ulike typer konfliktar Michael Jackson - Beat It (Official Video) 2. Kva er lurt når ein skal handtere konfliktar? Hvordan håndtere en konflikt? - Kort Fortalt 3. Konlikttreet 4. Koppen Sjå lærarrettleiing 5. Kommunikasjon som fører til løysing Conflict resolution using NVC. - The Human Condition 6. Di side av ein konflikt 7. Ulv eller sjiraff? Trykk her for slideplayer om konflikttrappa Sist endra 09.01.2023 13.04